Hittar du inte det du söker, har du några frågor eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i kontaktformuläret så återkommer vi till dig.
Nytt samarbete mellan ClearOn och Reitan Convenience Sverige
Samarbetet skapar enklare inlösen och direkt kontoinsättning av Värdeavier för mottagaren via Swish
ClearOn, en ledande aktör inom digitala betalningslösningar, meddelar idag sitt nya samarbete med Reitan Convenience Sverige (RCS), som möjliggör utbetalningar via Swish. Samarbetet kommer att innebära utökade möjligheter för privatpersoner för inlösen av Värdeavier i RCS butiker Pressbyrån och 7-Eleven. Via Swish kan beloppet sättas in direkt på mottagarens bankkonto. Detta banbrytande samarbete erbjuder flera fördelar för mottagarna av Värdeavi och öppnar upp för en mer sömlös betalningsupplevelse.
Fördelar för mottagaren av den nya tjänsten
- Tillgången på kontanter i butiken är inte längre en förutsättning för att kunna lösa in en Värdeavi på Pressbyrån och 7-Eleven.
- Omedelbar tillgänglighet – mottagarna kan omedelbart tillgodogöra sig det insatta beloppet på sitt bankkonto via Swish.
- Bekväm inlösenprocess – genom att erbjuda inlösenmöjlighet direkt hos välkända Pressbyrån och 7-Eleven butiker, erbjuds mottagarna en bekväm och lättillgänglig tjänst. Deras närvaro på många platser runt om i Sverige underlättar för mottagare att lösa in sina avier på det sätt som passar dem bäst.
- Säkerhet och trygghet – samarbetet garanterar en säker och pålitlig transaktionsprocess. Mottagare av Värdeavin kan känna sig trygga i vetskapen om att deras betalningsinformation hanteras på ett säkert sätt.
Samarbetet markerar ett viktigt steg inom utveckling av digitala betalningslösningar och förbättrar och utökar möjligheterna att lösa in Värdeavi för mottagaren. Genom att kombinera ClearOns och Swish expertis inom betalningslösningar och moderna teknik samt Pressbyråns och 7-Elevens omfattande butiksnätverk, skapar vi en smidig och användarvänlig tjänst som gynnar alla parter, säger Dick Lundqvist, Produktchef Payments, ClearOn AB. - Det känns fantastiskt att kunna erbjuda alla våra kunder ett tryggare och smidigare sätt att lösa in sina Värdeavier. Vi arbetar dagligen för att göra vardagen lite enklare för våra kunder, och med digitaliseringens hjälp är det precis det vi gör nu med denna lösning, säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige.
- Det här är ett klockrent användningsområde för utbetalningar via Swish, och det är roligt att se hur vi kan vara med och modernisera och förenkla utbetalningar av Värdeavier, säger Urban Höglund, vd på Swish.
För mer information om den nya tjänsten och hur den fungerar, besök www.clearon.se eller kontakta hello@clearon.se.
Om ClearOn
ClearOn erbjuder sömlösa clearingprocesser och leder utvecklingen av säljdrivande kampanjer och betaltjänster i handeln. Med fokus på säkerhet och användarvänlighet strävar vi efter att förenkla vardagliga betalningsprocesser.
Om Swish
Swish lanserades 2012 som ett samarbete mellan Sveriges största banker och har sedan dess blivit hela Sveriges mobila betaltjänst och en av de största betalningslösningarna i Europa. Swish förenklar vardagen för över 8 miljoner svenskar och runt 300 000 företag och organisationer, och har på kort tid blivit Sveriges starkaste varumärke.
Om Pressbyrån
Pressbyrån har sedan år 1906 varit Sveriges mest omtyckta kiosk. Med sina cirka 310 butiker runt om i Sverige har Pressbyrån som mål att göra dagen lite bättre för alla som är på väg. Varje Pressbyrån ägs av en lokal köpman och innehåller ett brett utbud av mat, dryck, fika och andra vardagsnödvändiga varor av hög kvalitet. Reitan Convenience Sweden AB är franchiseägare av Pressbyrån.
Om 7-Eleven
7-Eleven har funnits i Sverige sedan 1984 och har i dag cirka 80 butiker i landet, främst i storstadsregionerna. Med fokus på att lösa kundernas vardagliga behov – vare sig det är för stans bästa kopp, en god lunch eller för att mjölken tog slut, är 7-Eleven en del av stadens puls. 7-Eleven Sverige ägs av Reitan Convenience Sweden AB och driftsformen för konceptet är franchise.