Hittar du inte det du söker, har du några frågor eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i kontaktformuläret så återkommer vi till dig.
Tidsbesparande och smidigt – så löser Arla Ko Eko höstkampanjen
När Arla Ko Eko kör sin interaktiva höstkampanj håller ClearOn i alla trådar – från att ta fram kampanjen och sköta inlösen till att skicka ut vinsterna. ”Det är jättesmidigt för oss att få till en helhetslösning från start till mål”, säger Magdalena Palmberg, varumärkesansvarig för Arla Ko Eko.
I höstens stora eko-kampanj, som både går i fysiska butiker med QR-koder på POS-material och på sociala medier, kan shoppers som köper två produkter ur Arla Ko Ekos sortiment ladda upp sitt kvitto på nätet och tävla om fina presentkort på Naturkompaniet.
– Presentkorten löser man in mot olika produkter på Naturkompaniet. Vi tycker det är en fin koppling till vårt ekologiska sortiment eftersom vi vet att våra ekokonsumenter värnar om naturen, säger Magdalena Palmberg, som arbetar med marknadsföring av Arla Ko Eko.
Både digitalt och fysiskt
Till den digitala kampanjen, som skapats med hjälp av ClearOns interaktiva tjänst Engage, hör även en fysisk rabattkupong för Arlas ekologiska ostar.
– Kupongen är en jättebra add-on till den digitala kampanjen och ett bra sätt att lyfta ekosortimentet i butiken. En rabattkupong är ju alltid positivt och får produkterna att sticka ut från hyllkanten, dessutom är kuponger extra intressanta i dessa tider när allt fler shoppers letar efter rabatter och vill spara på sina matinköp, säger Magdalena Palmberg och tillägger:
– Förutom bredare kommunikation som tv och sociala medier är det väldigt viktigt för oss att synas i butik, för det är där, i mejerihyllan, som det slutgiltiga valet faktiskt görs.
Sparar tid och resurser
Till sin hjälp för att genomföra kampanjen har Arla Ko Eko anlitat ClearOn. Men ClearOns åtagande stannar inte enbart vid att ta fram och vara rådgivare kring kampanjen samt att lösa in kupongerna. ClearOn har även ansvar för att utse vinnarna och att distribuera ut vinsterna till dem som vunnit priser.
– Det är jättebehändigt för oss att få en helhetslösning hela vägen från start till mål. Det sparar resurser i form av tid för oss, för det är ju alltid en viss mängd administration med den här typen av kampanjer som innefattar tävlingar. Så vi är väldigt glada att kunna få hjälp av ClearOn med hela paketet, säger Magdalena Palmberg.
Magdalena Palmberg, varumärkesansvarig för Arla Ko Eko
En populär tjänst
Allt fler kunder upptäcker möjligheten att ClearOn kan leverera en helhetslösning på samma vis som man gör för Arla Ko Eko, berättar Alexandra Sjöberg, digital projektledare på ClearOn och ansvarig för Arla Ko Ekos kampanj.
– Det blir en stor trygghet och en avlastning för kunderna när vi på Clearon är med hela vägen, som en helhetsleverantör, och löser allt från utformning av kampanjen och inlösen till att utse vinnarna och skicka ut priserna.
Text: Karin Cedronius
Publiceringsdag: 2023-09-26