Hittar du inte det du söker, har du några frågor eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i kontaktformuläret så återkommer vi till dig.
Artiklar från ClearOn
Häng med på det fygitala tåget
Häng med på det fygitala tåget Fygital marknadsföring är något det pratas om allt oftare. Men vad betyder detta buzzword egentligen? ClearOns expert Cecilia Johansson reder ut begreppen kring den [...]
Så fick Fever-Tree fler att hitta till hyllan med tonic
Så fick Fever-Tree fler att hitta till hyllan med tonic Med humor, gamification och ett snyggt format fångade dryckesjätten Fever-Tree konsumenternas intresse i sin kampanj i sociala medier. Ett kul [...]
”Kampanjer är ett sätt att hämta hem sviktande volymer”
”Kampanjer är ett sätt att hämta hem sviktande volymer” Stigande priser ger sjunkande försäljningsvolymer. Det ser vi överallt i dagligvaru-handeln just nu. Men det gäller inte alla – vissa kategorier [...]
Findus fygitala kampanj ökar synligheten i frysen
Findus fygitala kampanj ökar synligheten i frysen En hybridlösning, där analogt och digitalt går hand i hand, en så kallad fygital kampanj. Det blev lösningen för Findus när de ville [...]
Kupongen – en självklarhet i godishyllan för Storck
Kupongen – en självklarhet i godishyllan för Storck För familjeföretaget Storck, med varumärken som Toffifee, Merci, Werther’s Original och Riesen, är kuponger ett viktigt säljinstrument. ”De bidrar både till merförsäljning [...]
Så behåller du kunderna trots inflation och prisökningar
Så behåller du kunderna trots inflation och prisökningar Rusande inflation och prisökningar påverkar konsumenternas köpkraft rejält. Som varumärkesägare och butik gäller det att vara på tårna för att inte tappa [...]
Färska siffror – så ser inlösen ut
Färska siffror – så ser inlösen ut Kuponger med låga valörer är mest populära, djurprodukter är en av flera produktgrupper som får allt fler kupongkunder och pandemin gav positiv effekt [...]
Pigg 80-åring firar med Swisha en glass-kampanj
Pigg 80-åring firar med Swisha en glass-kampanj GB Glace har stått för glassglädje och gemenskap ända sedan 1942. När de nu fyller 80 år vill de förstås fira det stort. [...]
Därför är det viktigt att samla in data om dina kunder – och använda den smart
Därför är det viktigt att samla in data om dina kunder – och använda den smart De flesta varumärken har som ambition att känna sina kunder väl. Men hur [...]
Så väljer du rätt lösning för din digitala kampanj
Så väljer du rätt digital kampanj ClearOns utbud av digitala kampanjtjänster är brett och möjligheterna många. Men hur ska du egentligen tänka när du planerar din kampanj – och vilken [...]