9 november, 2021

Nytt samarbete som gynnar Wavekunder

Ökad flexibilitet, snabbare hjälp vid uppstart och kortare ledtid vid eventuella problem. Det är några av fördelarna för Waves kunder när ClearOn nu börjar samarbeta med Inselo, som är rikstäckande inom installationstjänster.

 

– Samarbetet med Inselo, som har ett nätverk av lokala installationspartners över hela Sverige, gör att vi kan bli mer effektiva och spara tid, samtidigt som våra kunder får snabbare service när deras installatör finns närmare dem, säger Jasmina Pahlberg, projektledare och koordinator för customer success på ClearOn.

En annan positiv effekt av samarbetet är att det blir mindre miljöpåverkan när installatörerna inte måste åka lika långa sträckor för att hjälpa Wavekunderna på plats ute i butikerna.

 

500 installatörer över hela landet

Inselo har cirka 500 installationspartners runtom i Sverige. Alla har lokal förankring och stor teknisk kunskap. Men framför allt har de en nära relation till sina kunder.

– Vi lägger stort fokus på det mänskliga mötet och har som målsättning att besöket av en Inselopartner ska upplevas som något utöver det vanliga. Om vi lyckas eller inte mäts genom korta, enkla kundnöjdhetsundersökningar, förklarar Joakim Grönquist, landschef för Inselo och tillägger att de snittar på 9,4 av 10 i sina kundundersökningar.

För handlare som har Wavekassan i sin butik innebär det nya samarbetet att de kan räkna med snabbare support och ökad flexibilitet när de behöver hjälp med tekniken. Inte sällan lär deras nya installatör dessutom bo på samma ort som de själva och kanske till och med vara bekant sedan tidigare.

– Det är bland annat detta som gör Inselo till en så bra partner. Deras breda nätverk med lokala installationspartners är exakt det vi vill ha till våra Wavekunder, säger Jasmina Pahlberg.

 

En ännu bättre helhetsupplevelse

Joakim Grönquist på Inselo är också glad över samarbetet.

– Jag hoppas att vi ska bidra med att höja helhetsupplevelsen för den som väljer Wave och ClearOn, genom en förbättrad process i samband med installations- och servicebesöket.

Först ut att få hjälp av Inselo var Macken i Munka-Ljungby. Ägaren Tommy Billqvist var mycket nöjd med den hjälp han fick.

– Vi fick ett trevligt bemötande samt ett lugnt och systematiskt utfört arbete av Inselo, säger han.

Som Wavekund behöver du inte göra något själv eftersom allt sköts från ClearOn och handlare blir kontaktade när det är dags för Inselo att komma på ett besök.

 

 

Text: Karin Cedronius
Publiceringsdag: 21-11-10