Hittar du inte det du söker, har du några frågor eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i kontaktformuläret så återkommer vi till dig.
Så möter du bäst shopperns nya beteende
Trenden är tydlig. Shoppers blir alltmer digitala och som annonsör krävs det både träffsäkerhet och något som engagerar för att fånga dem i mediebruset. ClearOns nya tjänst Activate Interactive erbjuder just detta – och mycket mer.
När marknaden förändras och konsumenter tillbringar alltmer tid på sociala medier och andra digitala plattformar måste även varumärkenas annonskampanjer hänga med. Det gäller inte bara att synas och pricka rätt utan även att engagera konsumenterna och få dem att stanna upp. Träffsäkerhet, engagemang och målgruppsanpassning är nyckelord.
– Marknaden har förändrats drastiskt de senaste åren och konsumenter är mycket mer digitala i dag. Samtidigt letar leverantörer ständigt efter nya annonslösningar som ska driva försäljning. Där kommer ClearOn in med ett stort utbud av digitala kampanjtjänster inom ramen för Activate Interactive. Och vi kan erbjuda en digital närvaro till offlineförsäljning, som innehåller så mycket mer än bara själva kampanjen.
Det säger Cecilia Johansson, Key Account Manager på ClearOn. Cecilia och projektledaren Alexandra Sjöberg är två nyrekryteringar i ClearOns digitala team. Båda har lång erfarenhet av arbete med digital marknadsföring och försäljning inom FMCG.
Alla digitala lösningar under ett tak
– I och med Sales Promotion-tjänsten Activate Interactive har vi samlat alla våra digitala kampanjlösningar under ett och samma paraply, där ClearOns dna som värdebärare står i centrum för både digitala kampanjer och butiksaktiviteter. Detta gör det möjligt för leverantörerna att skräddarsy unika lösningar där de kan följa hela konsumentresan, säkra köp i butik och sedan följa upp statistiken ner på detaljnivå, fortsätter Cecilia Johansson.
Hon får medhåll av kollegan Alexandra Sjöberg:
– Det är just detta som är så spännande med Activate Interactive – vi kan erbjuda en lösning där vi följer hela kampanjen från start till slut, vilket ger annonsören bättre koll på sina kunder och lär dem hur de bäst ska interagera med dem. Med andra ord kan du bygga upp ditt varumärke och öka försäljningen samtidigt.
Cecilia Johansson, Key Account Manager & Alexandra Sjöberg, Digital Project Manager på ClearOn
Interaktivitet är A och O
Att satsa på interaktivitet är en viktig framgångsfaktor för att lyckas med en digital kampanj, påpekar hon.
– Det är bara att gå till sig själv – jag tycker det är jättekul att göra en quiz och liknande när de dyker upp i flödet. Vårt samarbete med Qualifio, som är specialister på interaktiva varumärkesupplevelser, ger annonsörerna stora möjligheter att välja bland en mängd olika aktiviteter att koppla till sin kampanj.
En smart 360-lösning
Genom att koppla dessa aktiviteter till attraktiva kupongerbjudanden eller unika koder driver man trafik till butik och skapar ett högre intresse för varumärket.
– Och på köpet får man som annonsör en stor mängd intressanta data om sin målgrupp – siffror som är ovärderliga för att analysera och utvärdera kampanjer samt planera framtida aktiviteter. En 360-lösning, helt enkelt, avslutar Cecilia Johansson.
Text: Karin Cedronius
Foto: Kristina Sahlén
Publiceringsdag: 21-11-10