Hittar du inte det du söker, har du några frågor eller vill du komma i kontakt med oss? Fyll i kontaktformuläret så återkommer vi till dig.
Fem tips till handlare – så jobbar du smartare med kuponger
De ökar försäljningen utan att ta av din marginal och de fångar kundernas uppmärksamhet i hyllan. Att kuponger är ett vasst säljverktyg för butiken är helt klart. Här ger erfarne handlaren Mickey Dahl sina bästa tips för hur butiken får ut mesta möjliga av att arbeta med kuponger.
– För mig är kuponger en självklarhet. De ökar min försäljning utan att det kostar mig något, och de är en bra service till mina kunder.
Det säger Mickey Dahl, som driver Coop i Tyresö Centrum. Under de 40 år som han har jobbat i dagligvaruhandeln har kuponger alltid varit ett självklart säljverktyg. Här är hans bästa råd till andra handlare som vill få ut maximal effekt av arbetet med kuponger.
Mickey Dahl, driver Coop i Tyresö Centrum
Våga satsa på kuponger!
Var inte rädd att använda kuponger – det är ett suveränt säljverktyg som är lätthanterligt och lönsamt för oss handlare, och som ger kunderna ett mervärde och får dem att våga testa nya produkter.
Jobba på relationen med säljarna
Sträva alltid efter att ha en god relation med dina leverantörer och deras säljare. De ska alltid vara välkomna och om ni har en god relation kommer de att vilja stötta dig med bland annat kuponger, som är ett nödvändigt verktyg i butiken.
Låt leverantören göra jobbet
Låt gärna leverantörerna själva hänga upp sina kuponger i din butik. Då vinner du tid på att slippa göra det själv och du vet att alla aktuella erbjudanden finns uppe på hyllorna.
Exponera mera!
Ha en tavla i butikens entré där du hänger aktuella kuponger så att kunderna kan se och ta med dem direkt när de kommer in till butiken. Men glöm inte att även sätta upp kupongerna vid hyllan och på varutorgen!
Kupong och recept i fickan
Se till att din personal alltid har ett recept och en kupong för någon av ingredienserna i receptet på sig. Då kan de erbjuda receptet och kupongen till kunder och på så vis inspirera till ett köp.
Text: Karin Cedronius
Foto: Daniel Stigefelt
Publiceringsdag: 2021-05-10