Årets kupongkampanj

ClearOn instiftar ett prestigefyllt pris där vi varje månad utser
Månadens kupongkampanj

Vi vet att kuponger i butik är ett av de i särklass mest effektiva verktyget för att öka försäljningen just vid köpögonblicket. Därför vill vi på ett roligt och inspirerande sätt få alla leverantörer som säljer varor i svensk dagligvaruhandel att skapa egna värdeskapande kupongkampanjer. Vår bedömning kommer att utgå dels från antal inlösta kuponger men även det kreativa uttrycket och idén.

Varje månad utser vi Månadens Kupongkampanj, där alla vinnare kommer att tävla om att bli Årets Kupongkampanj vid ClearOn Event den 4 september. Månadens Kupongkampanj kommer att presenteras i våra löpande nyhetsbrev och på vår sida på LinkedIn. Så håll utkik där!

 

Vinsten till Årets Kupongkampanj är en Butikskampanj, inkl. tryck*

*) ClearOn står för den fasta avgiften på 17.200 kr (enl. prislista 1 mars -24) samt tryckkostnad i ClearOns tjänst Print services (max antal kupongblock 1 200 st).
Vinnaren betalar enbart de rörliga kostnaderna, dvs.

– Nominella rabattvärdet
– Clearingavgift 1,60 – 3,35/inlöst kupong (beroende på vilken värdebärare ni väljer)

Årets Kupongkampanj augusti – juli 2024/2025

Månadens kampanj – augusti

”En fin kampanj med ett viktigt och inspirerande budskap som kombinerar rabatt med stöd till cancerforskning under rosa månaden har skapat fantastiska resultat som känns både i konsumentens plånbok och i hjärtat. Grattis till Unilever, vinnare av Månadens Kupongkampanj.”

”Vi är otroligt glada att vår kupongkampanj för Rosa Bandet uppmärksammas av ClearOn! Att stötta cancerforskning för kvinnors framtid är något som ligger nära Doves varumärkeshjärta och en värdering vi brinner för att lyfta fram. Vi hoppas att vår kampanj inte bara ökar medvetenheten utan också inspirerar fler att engagera sig, vilket vi ser bevis på i den fina inlösensiffran. Stort tack!”

Nina Toofani, Unilever

Månadens kampanj – september

I september har vi glädjen att utse Mondelez som vinnare till Månadens Kupongkampanj, med motiveringen: Mondelez vinner Månadens Kupongkampanj för deras erbjudande ”köp 3 och få 4 kr rabatt”. Medan chokladälskarna har kunnat njuta av fler stycksaker har Mondelez samtidigt kunnat glädjas åt en ökad försäljningen och en mycket bra inlösen”

Vi är otroligt glada och stolta över att ha vunnit Månadens Kupongkampanj. Med vårt erbjudande ”Köp 3 få 4kr rabatt” har fler kunnat ta del av och njuta av vårt breda, smarriga sortiment av stycksaker. Kupongen möjliggör för shoppern att både få med sig en gammal klassiker i varukorgen, men kanske också hitta en ny storfavorit.

Wanda Fouad, Customer Activation Specialist, Mondelez

Månadens kampanj – augusti

Med en kupong i en färgskala som väcker uppmärksamhet och sticker ut i bruset har Max White Purple Reveal tandkräm haft en fantastisk inlösen under augusti. Stort grattis till Colgate för denna prestation!”

”Stort tack till ClearOn för denna fina utmärkelse! Vi är väldigt glada över att vår uppskattade Colgate Max White Purple och dess kampanj har tagits emot så väl, och vi ser fram emot att fortsätta jobba för ännu fler vitare leenden!”

Jakob Koel, Brand Manager Oral Care, Colgate-Palmolive

Årets Kupongkampanj januari – juli 2024

Stort grattis till O. Kavli som vinner Årets Kupongkampanj!

Motiveringen lyder:

Starka butikskoncept byggs i butikshyllan och inte minst tillsammans med en stark säljkår. Vinnaren har synts i stort sett överallt och haft en fin distribution i butik.
Kupongerna tar för sig med en lekfull copy, ett kreativt uttryck med en tydlig rabatt och en färgskala som står ut. En lansering av ett nytt sortiment att stötta våra grillälskande hjältar att briljera ännu mer vid gallret

Vinnare för priset av Årets Kupongkampanj 2024 togs emot av Frida Källgren & Fredrik Axelsson på O.Kavli, Johnnys BBQ Buddies, på ClearOn Event på Berns. Förutom äran vinner de en butikskampanj inklusive tryck.

Återigen stort grattis!

Månadens kampanj – juli

I juli gratulerar vi Pågen som vinnare till Månadens kampanj, med motiveringen: ”Med ett multierbjudande som passar alla, såväl den lilla familjen som den stora, kammar Pågen hem Månadens Kupongkampanj, med en inlösen på så många som cirka 40 000 kuponger

 

”Vi är både glada och stolta över utmärkelsen Månadens kupongkampanj! Det var en flerköpskupong som verkligen tog för sig i hyllan och drev fin försäljning. Det är glädjande att allt fler konsumenter uppskattar våra färska korv- och hamburgerbröd, och får uppleva vad färskhet betyder för hela smakupplevelsen.”

Lidija Baljak, Senior Trade Marketing Manager, Pågen

Månadens kampanj – juni

I juni har vi glädjen att utse Eckes-Granini som vinnare till Månadens kampanj, med motiveringen:: ”Eckes-Graninis Godmorgon Fruit Crush utses till Månadens kupongkampanj tack vare deras attraktiva multi-erbjudande. Kampanjen har uppnått en imponerande framgång med över 7 000 inlösta kuponger, vilket bevisar dess attraktion och konsumenternas positiva respons”

”Vi är otroligt stolta över att vår Godmorgon Fruit Crush kampanj har utsetts till Månadens kupongkampanj. Det gläder oss att vårt attraktiva multi-erbjudande har tagits emot så väl av konsumenterna. Detta visar tydligt att våra produkter väcker nyfikenhet och får konsumenterna att vilja prova. Med hjälp av bra kuponger har vi dessutom lyckats driva en imponerande konvertering. Tack till alla som har bidragit till denna framgång!”

Malin Kjelledal, Brand Activation Manager Brämhults & God Morgon
Eckes-Granini Sverige AB

Månadens kampanj – maj

I maj gratulerar vi Orkla Foods som vinnare till Månadens kampanj, med motiveringen: Abba vinner Månadens kupongkampanj för deras attraktiva erbjudande ”köp 2 och få 10 kr rabatt”. Medan konsumenterna kunnat njuta av mer sill på bordet har Abba samtidigt kunnat glädjas åt en ökad försäljningen och en mycket bra inlösen.”

 

”Så roligt att vi vann med Abba Sillkupong! I detta projekt kombinerade vi havets bästa från Abba med ett attraktivt erbjudande till konsument med hjälp av teamet på ClearOn. Stort tack!”

Linn af Ugglas, Shopper Marketing Manager för Abba
Orkla

Månadens kampanj – april

I april har vi glädjen att utse O. Kavli som vinnare till Månadens kampanj, med motiveringen: ”Med en lekfull copy och fångande uppmärksamhet har Johnny’s lyckats locka hög inlösen och spridit glädje precis när det behövs som mest.”

 

Väldigt kul detta! Det här är ett tydligt bevis på att starka kommunikationskoncept inte bara byggs på storformat eller TVC utan även i butikshyllan, där shoppern är. En till synes simpel rabattkupong som tar för sig kan ha minst lika stark impact på målgruppen, vilket detta är ett fint bevis på! Och såklart en säljkår som gör ett bra jobb hela vägen ut!”

Fredrik Axelsson,
Trade Activation Manager på Johnny´s
Kavli AB

 

Månadens kampanj – mars

I mars har vi glädjen att utse Arla JÖRD som vinnare till Månadens kampanj, med motiveringen:
”En kreativ copy, härlig bild och möjlighet att köpa här och nu! – vilket förstås gett hög inlösen.”

 

Fun to see some great early results and consumer engagement! This was an effective way to ensure as many people have the chance to try our new tasty plant-based products as possible! At the same time, we also wanted to make the coupon standout with our unique branding.”

Haoran Guan – Brand Manager JÖRD, Arla Foods

Månadens kampanj – februari

I februari har vi glädjen att utse Fazer Bageri som vinnare till Månadens kampanj, med motiveringen:
”Med en 360°-aktivitet där shoppern engageras såväl fysiskt i butik som digitalt i SoMe vinner Fazer Månadens Kupongkampanj. Med drygt 9 000 inlösta kuponger hamnar de högt upp i listan för inlösen.”

 

Vad kul att bli utvald till Månadens Kupongkampanj! Och särskilt på denna kampanj som är kundunik för ICA. Vi ville engagera i mer än bara vara/pris och kopplade ihop det med en konsumenttävling som fått högt deltagarantal. Det har varit ett effektivt sätt att skapa något helt kundunikt.”

Hilda Björkman,
Marknadsdirektör Fazer Bageri

 

Månadens kampanj – januari

I januari har vi glädjen att utse innocent som vinnare till Månadens kampanj, med motiveringen:
Med en strålande hög inlösen på drygt 8 tusen kuponger och ett härligt uttryck i vintermörkret, vinner innocent ClearOns tävling ”Månadens kupongkampanj.

 

Fantastiskt roligt att det gått så bra, vi rivstartade året med att lyfta fram vår juice, i tider av kyla och morgonmörker är det en perfekt start på dagen! Ett fantastiskt kvitto på att vår juice är efterfrågad, att kuponger uppskattas och att Innocent driver ett mervärde för butik och konsument!”
Jonas Carls, Commercial Manager
innocent drinks

 

ClearOn erbjuder tryck av dina kuponger

Du vet väl att ClearOn trycker dina kuponger? Läs mer om det på länken nedan!